Personvern

Ditt personvern er viktig for oss, og det er derfor å være gjennomsiktig om hvordan vi samler inn, bruker og deler informasjon om deg. Denne policyen er ment å hjelpe deg med å forstå:

Hvilken informasjon vi samler inn om deg

Vi samler inn informasjon om deg når du gir den til oss, når du bruker tjenestene våre, og når andre kilder gir den til oss, som nærmere beskrevet nedenfor.

Informasjon som du gir oss

Vi samler inn informasjon om deg når du legger den inn i Tjenestene eller på annen måte gir den direkte til oss.

Informasjon om deg fra andre tjenester

Vi kan motta informasjon om deg fra en tredjepart. Dette skjer eksempelvis om du registrerer deg via Facebook, Google eller tilsvarende tjenester. I alle tilfeller samler vi kun inn navn og e-post adresse.

Hvordan vi bruker informasjon vi samler inn

Konto- og profilinformasjon: Vi samler inn informasjon om deg når du registrerer en konto, oppretter eller endrer profilen din, angir preferanser, eller registrerer deg for andre tjenester vi tilbyr eller kommer til å tilby. For eksempel oppgir du kontaktinformasjonen din når du registrerer deg for tjenestene. Kontaktinformasjonen brukes i forbindelse med korrespondanse mellom oss eller når vi oppretter dokumentasjon på dine registreringer. Dette kan f.eksempel være i form av et PDF dokument. Her vil både navnet ditt, adressen og informasjon om lokasjonen du ønsker å dokumentere.

Lokasjoner: For å registrere eiendeler må du registrere en lokasjon. Dette kan være en bolig, hytte, båt eller andre enheter som passer for deg. På hver lokasjon spør vi om en navn som du selv gir, adresse, postnr- og poststed. I tillegg ber vi om gårds- og bruksnr og leilighetsnr, men dette er valgfritt å legge inn. Informasjonen brukes i forbindelse med dokumentering av dine eiendeler til for eksempel et forsikringsselskap eller politiet. Vanligvis i PDF eller Excel format.

Betalingsdetaljer: Ved oppretting av abonnement må du registrere dine Betalingsdetaljer. Vi lagrer ikke informasjonen på våre servere men tar vare på navn på kortutsteder (VISA eller Mastercard) og de fire siste sifrene i kortnummeret. Betalingsdetaljene som hele kortnummeret, utløpsdato og sikkerhetsnummeret på kortet er aldri innom våre servere. Vi benytter oss av sikker tredjepartløsning fra Stripe som behandler og utfører alle transaksjoner.

Hvordan vi deler informasjonen vi samler inn

Vi deler ikke noe av informasjonen med noen tredjepart uten ditt spesifikke samtykke. Slik deling av informasjon kan forekomme i situasjoner hvor du ønsker å benytte deg av et tilbud fra en av våre samarbeidspartnere.

Informasjon vi samler inn automatisk når du bruker tjenestene

Informasjonskapsler og annen sporingsteknologi: Vi benytter oss av Google Analytics for å hente informasjon om våre brukere og besøkende av nettsiden. Disse opplysningen bruker vi forbedre tilgjengeligheten og kvaliteten på produktet vårt.

Hvordan vi lagrer og sikrer informasjon vi samler inn

Vi bruker velkjente standarder og organisatoriske standarder for å sikre informasjonen vi lagrer.

Selv om vi implementerer sikkerhetstiltak designet for å beskytte din informasjon, er intet sikkerhetssystem ugjennomtrengelig og på grunn av den iboende naturen til Internett, kan vi ikke garantere at informasjon, under overføring via Internett eller mens den er lagret i våre systemer eller på annen måte i vår omsorg, er absolutt trygt mot inntrenging av andre.

Hvor lenge lagrer vi informasjonen: Vi lagrer informasjonen så lenge du velger å ha det lagret hos oss. Du kan når som helst slette informasjonen når du er innlogget. Noen av datene blir ikke fysisk slettet fra databasen når du som bruker sletter det. Men for å ha muligheten til å gjenopprette data som blir slettet ved en feil bruker vi noe som heter "myk-sletting". Dette innebærer at dataene blir lagret i 6 måneder i databasen vår før det blir fysisk slettet. Opplastede bilder og dokumenter følger derimot ikke denne metoden og blir umiddelbart slettet fra disk.

Slik får du tilgang til og kontrollere informasjonen din

Du har visse valg tilgjengelig for deg når det gjelder informasjonen din. Nedenfor er et sammendrag av disse valgene, hvordan du utøver dem og eventuelle begrensninger.

Dine valg

Du har rett til å be om en kopi av informasjonen din, for innvendinger mot vår bruk av informasjonen din, til å be om sletting eller begrensning av informasjonen din, eller be om informasjonen din i et strukturert, elektronisk format. Nedenfor beskriver vi verktøyene og prosessene for å komme med disse forespørslene. Du kan utøve noen av valgene ved å logge deg på Tjenestene og bruke Din profil som er tilgjengelige på kontoen din. For alle andre forespørsler, kan du kontakte oss som beskrevet i Kontakt oss delen nedenfor for å be om assistanse.

Sletting av data

Du kan når som helst slette all data du har registrert på deg. Det kan være profilinformasjon, lokasjoner, eiendeler og dokumenter. Ønsker du at vi sletter all info, kan du kontakte oss som beskrevet i Kontakt-oss delen nedenfor.

Kontakt oss

Ønsker du å kontakte oss i forbindelse med personvern og bruk av data kan du kontake oss via e-post som beskrevet under. Ved ønske om kopi av data kan det ta opp til 30 dager før vi leverer, men som regel går det mye raskere.

E-post

Send oss en e-post til personvern@homebox.no for din henvendelse.